Lediga jobb som Planeringskontorist i Haninge

Se lediga jobb som Planeringskontorist i Haninge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Haninge som finns hos arbetsgivaren.

Söker omgående en Samordnare med erfarenhet inom hemtjänst

Välkommen till Vima vård och omsorg! Vi expanderar och är i behov av en erfaren samordnare. I din roll som samordnare rapporterar du direkt till VD och verksamhetschefen i företaget. Du ingår i ett familjärt team med en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning av kollegor för att nå framgång i din roll. Till din hjälp i verksamheten har du även en biträdande verksamhetschef/föreståndare och en HR ansvarig. Beskrivning av tjänsten Som samordn... Visa mer
Välkommen till Vima vård och omsorg!
Vi expanderar och är i behov av en erfaren samordnare. I din roll som samordnare rapporterar du direkt till VD och verksamhetschefen i företaget.
Du ingår i ett familjärt team med en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning av kollegor för att nå framgång i din roll.
Till din hjälp i verksamheten har du även en biträdande verksamhetschef/föreståndare och en HR ansvarig.
Beskrivning av tjänsten
Som samordnare ansvarar du för att planering av schema som utförs av våra medarbetare samt administrativt arbete som att beställa matlådor, verkställa beslut, kontrollera nyckelkvittenser, ordna beställningar av hygienmaterial etc.
Utöver detta så har du även kontorsansvar genom att se till att det är ordning och reda på kontoret samt ta emot och välkomna besökare. Arbetstiden är förlagd kontorstid, Måndag - Fredag kl.07.00 - 15:30. I din roll ingår det även jour på vissa kvällar och helger.
Du ska vara serviceminded, strukturerad, positiv, lösningsorienterad och noggrann.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är duktig att formulera dig i språk, datorvana att arbeta i olika rapporteringssystem samt har lätt att lära dig nya saker. I arbetsuppgifterna innebär det att dokumentation ska granskas och godkännas, därför måste du var flytande i tal och skrift i Svenska.
Tjänsten kräver du är självgående, driftig och noggrann. Din bakgrund kan variera, men vi tänker oss att du har en administrativ bakgrund från t.ex. socialtjänst, hemtjänst, LSS eller boende.
Krav är att du haft hand om planering eller motsvarande inom äldreomsorg.
Vi söker dig som vill skapa värde och kvalitet för företaget. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.
Du har goda kunskaper inom data/rapporteringssystem LifeCare, ParaSoL, TES, Carefox. Du ska även hantera svenska språket obehindrat i tal och skrift.
B-körkort och egen bil är meriterande men inget krav.
Om Vima vård & omsorg
Vima Vård & Omsorg är ett hemtjänst företag som erbjuder professionella vård- och omsorgsinsatser. Vima Vård & Omsorg har en speciell inriktning för att ta hand om tandhälsan hos våra äldre, och utöver det ger vi våra kunder en trygg, tillgänglig och säker omsorg av hög kvalitet.
Vi är i dagsläget verksamma i Haninge kommun, Nynäshamn kommun & Stockholm Stad, men avser att utöka vår verksamhet inom ytterligare kommuner i Stockholm.
Vima Vård & Omsorg arbetar aktivt med både miljöarbete och social hållbarhet inom företaget.
Vima Vård & Omsorg har stora ambitioner och höga förväntningar på dig som vill vara med oss för att forma morgondagens äldreomsorg.
Våra kontor finns i Haninge, Vällingby och Nynäshamn, möjlighet finns för att arbeta från samtliga kontoren som omväxling men majoriteten av tiden ska förläggas i Haninge/Nynäshamn.
Varmt välkommen med din ansökan!
Skicka personligt brev och cv till oss, vi går igenom ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Visa mindre

Samordnare till hemtjänst i Haninge

Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet. Vi söker just nu en samordnare på 100% till vår hemtjänst i Haninge. Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänstinsatser enligt biståndsbeslut samt arbeta med tidsregistrering och uppföljn... Visa mer
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.


Vi söker just nu en samordnare på 100% till vår hemtjänst i Haninge.
Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänstinsatser enligt biståndsbeslut samt arbeta med tidsregistrering och uppföljning.
Utöver det är du ansvarig för introduktioner av ny personal, egenkontroller, kvittenshantering samt diverse kontorsuppgifter. Du kommer även ha kontakt med biståndshandläggare på kommunen samt kunder.
Vi arbetar i programmen mobil omsorg (epsilon) och lifecare. Det är en stor merit om du har en god datorvana och om du har erfarenhet av något av dessa verksamhetssystem.
Vi vill också att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter.


Utbildningskrav:
Avslutad utbildning inom vård och omsorg eller personaladministration med dokumenterad arbetsledarerfarenhet.
Krav: B körkort, då du måste ut på kundbesök med jämna mellanrum, tjänstebilar finns.
Flytande svenska språk både i tal och skrift är ett absolut krav. Dokumentationsvana.
Intervjuer sker löpande. Ansökan enbart via e-post, tjänsten tillsätts från 1 november 2024, din arbetsplats kommer vara på vårt kontor i Haninge. Visa mindre

Samordnare till hemtjänstverksamhet

Ansök    Okt 26    Assistansporten AB    Planeringskontorist
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet. Vi söker just nu en samordnare på 100% till vår hemtjänst. Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänstinsatser enligt biståndsbeslut. Utöver det är du ansvarig för introduktioner av ny per... Visa mer
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.


Vi söker just nu en samordnare på 100% till vår hemtjänst.
Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänstinsatser enligt biståndsbeslut.
Utöver det är du ansvarig för introduktioner av ny personal, egenkontroller, kvittenshantering samt diverse kontorsuppgifter. Du kommer även ha kontakt med biståndshandläggare på kommunen samt kunder.
Vi arbetar i programmen mobil omsorg (epsilon), phoniro, lifecare, paraply och treserva. Det är en stor merit om du har en god datorvana och om du har erfarenhet av något av dessa verksamhetssystem.
Vi vill också att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter.


Utbildningskrav:
Avslutad undersköterskeutbildning med dokumenterad arbetsledarerfarenhet. Eller högskoleutbildning som är relevant för yrket, socionom, HR specialist, beteendevetare eller liknande.
Krav: B körkort, då du måste ut på kundbesök med jämna mellanrum, tjänstebilar finns.
Flytande svenska språk både i tal och skrift är ett absolut krav. Dokumentationsvana.
Intervjuer sker löpande. Ansökan enbart via e-post. Visa mindre

Planeringsledare till hemtjänstverksamhet

Ansök    Jul 12    Assistansporten AB    Planeringskontorist
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet. Vi söker just nu en planeringsledare på 100% till vår hemtjänst. Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänstinsatser enligt biståndsbeslut. Utöver det är du ansvarig för introduktioner av ... Visa mer
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.


Vi söker just nu en planeringsledare på 100% till vår hemtjänst.
Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänstinsatser enligt biståndsbeslut.
Utöver det är du ansvarig för introduktioner av ny personal, egenkontroller, kvittenshantering samt diverse kontorsuppgifter. Du kommer även ha kontakt med biståndshandläggare på kommunen samt kunder.
Vi arbetar i programmen mobil omsorg (epsilon), phoniro, lifecare, paraply och treserva. Det är en stor merit om du har en god datorvana och om du har erfarenhet av något av dessa verksamhetssystem.
Vi vill också att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter.


Utbildningskrav:
Avslutad utbildning inom beteendevetenskap, HR, eller personaladministration med dokumenterad arbetsledarerfarenhet.
Krav: B körkort, då du måste ut på kundbesök med jämna mellanrum, tjänstebilar finns.
Flytande svenska språk både i tal och skrift är ett absolut krav. Dokumentationsvana.
Intervjuer sker löpande. Ansökan enbart via e-post, tjänsten tillsätts oktober 2023, din arbetsplats kommer vara i centrala Huddinge. Visa mindre

Planeringsledare till hemtjänstverksamhet

Ansök    Okt 30    Assistansporten AB    Planeringskontorist
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet. Vi söker just nu en planeringsledare på 100% till vår hemtjänst. Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänstinsatser enligt biståndsbeslut. Utöver det är du ansvarig för introduktioner av ... Visa mer
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.


Vi söker just nu en planeringsledare på 100% till vår hemtjänst.
Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänstinsatser enligt biståndsbeslut.
Utöver det är du ansvarig för introduktioner av ny personal, egenkontroller, kvittenshantering samt diverse kontorsuppgifter. Du kommer även ha kontakt med biståndshandläggare på kommunen samt kunder.
Vi arbetar i programmen mobil omsorg (epsilon), phoniro, lifecare, paraply och treserva. Det är en stor merit om du har en god datorvana och om du har erfarenhet av något av dessa verksamhetssystem.
Vi vill också att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter.


Utbildningskrav:
Avslutad utbildning inom beteendevetenskap, HR, eller personaladministration med dokumenterad arbetsledarerfarenhet.
Krav: B körkort, då du måste ut på kundbesök med jämna mellanrum, tjänstebilar finns.
Flytande svenska språk både i tal och skrift är ett absolut krav. Dokumentationsvana.
Intervjuer sker löpande. Ansökan enbart via e-post, tjänsten tillsätts oktober 2023, din arbetsplats kommer vara i centrala Huddinge. Visa mindre

Hjälp-samordnare till hemtjänst sökes.

Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet. Vi söker just nu en hjälpsamordnare till vår hemtjänstverksamhet. Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänstinsatser, samt bemanna kontorstelefon i samråd med vår samordnare. Kontorstiden ... Visa mer
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.
Vi söker just nu en hjälpsamordnare till vår hemtjänstverksamhet.
Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänstinsatser, samt bemanna kontorstelefon i samråd med vår samordnare.
Kontorstiden är på cirka 50%, resterande 50% jobbar du ute i verksamheten hos våra kunder.
Vi arbetar i programmet "mobil omsorg/Epsilon" och ser gärna att du har erfarenhet från planering inom hemtjänsten.
Personliga egenskaper som problemlösning och god stresshantering är viktiga för detta yrke. Du ska även vara förstående, ödmjuk och ha mycket tålamod då det ofta uppstår stressiga situationer med kort varsel.
Du ska även vara en "teamplayer" och kunna ha en god samarbetsförmåga.
Stor merit om du är utbildad undersköterska.


Vi vill även att du har B körkort, då du måste ut på kundbesök med jämna mellanrum.
Flytande svenska språk både i tal och skrift är ett absolut krav.
Covid-19 vaccin är ett krav då du kommer behöva arbeta ute hos kunder.
Din arbetsplats kan variera mellan vårt huvudkontor stationerat i centrala Haninge kommun och vårt kontor i Tyresö.
Intervjuer sker löpande. Ansökan enbart via e-post. Visa mindre

Samordnare till hemtjänstverksamhet

Ansök    Jun 15    Assistansporten AB    Planeringskontorist
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet. Vi söker just nu en hjälpsamordnare på 50% till vår hemtjänst resterande 50% kan du arbeta ute hos kunder. Möjlighet finns i framtiden att gå upp i arbetstid på samordnartjänsten. Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att sc... Visa mer
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.


Vi söker just nu en hjälpsamordnare på 50% till vår hemtjänst resterande 50% kan du arbeta ute hos kunder. Möjlighet finns i framtiden att gå upp i arbetstid på samordnartjänsten.
Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänstinsatser enligt biståndsbeslut.
Utöver det är du ansvarig för introduktioner av ny personal, egenkontroller, kvittenshantering samt diverse kontorsuppgifter. Du kommer även ha kontakt med biståndshandläggare på kommunen samt kunder.
Vi arbetar i programmen mobil omsorg, phoniro, combine och treserva. Det är en stor merit om du har en god datorvana och om du har erfarenhet av något av dessa verksamhetssystem.
Vi vill också att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter.


Utbildningskrav:
Avslutad undersköterskeutbildning med dokumenterad arbetsledarerfarenhet. Eller högskoleutbildning som är relevant för yrket, socionom, HR specialist, beteendevetare eller liknande.
Krav: B körkort, då du måste ut på kundbesök med jämna mellanrum, tjänstebilar finns.
Flytande svenska språk både i tal och skrift är ett absolut krav. Dokumentationsvana.
Din arbetsplats kommer vara på vårt kontor på Kanelgränd i Tyresö.
Intervjuer sker löpande. Ansökan enbart via e-post. Visa mindre

Servicestjärna med intresse för teknik

Hos oss på Installationscenter Nordic får du - som älskar att ge service, har god teknisk förståelse och är bra på administration - en bred grund att stå på inför din fortsatta karriär. Tjänsten som koordinator på vår kundtjänst och support är varierande, med återkommande arbetsuppgifter inom skilda områden och enskilda uppgifter som främjar din utveckling. Vi ser gärna att din målsättning är att stanna inom företaget under minst några år, varför möjlighet... Visa mer
Hos oss på Installationscenter Nordic får du - som älskar att ge service, har god teknisk förståelse och är bra på administration - en bred grund att stå på inför din fortsatta karriär.
Tjänsten som koordinator på vår kundtjänst och support är varierande, med återkommande arbetsuppgifter inom skilda områden och enskilda uppgifter som främjar din utveckling. Vi ser gärna att din målsättning är att stanna inom företaget under minst några år, varför möjligheten att avancera på lite längre sikt är god.
Installationscenter Nordic är en nationell boknings- och supportcentral för fordons-IT; såsom alkolås, fleet mangement system etc. Vi är ett litet företag som servar våra kunder inom den större, rikstäckande kedjan StjärnaFyrkant. Du välkomnas in i ett sammansvetsat gäng, där våra arbetsuppgifter delvis är flytande. Vi är flexibla, prestigelösa och har hög arbetsmoral. Rutiner och ramar styr verksamheten, men frihet under ansvar sätter en lika viktig prägel och du ska kunna arbeta självständigt.
Rollen som koordinator kräver mycket kommunikation med kunder och leverantörer och dokumentation är viktigt, varför du behöver kunna uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Om inte svenska är ditt första språk har du ett språksinne och ett intresse som gör att du snabbt utvecklas i språket. Du bör också kunna kommunicera väl på engelska. Du är noggrann och strukturerad och låter dig inte distraheras om du tillfälligt behöver avbryta en uppgift för att ta hand om en annan. Du ser hellre möjligheter än problem, är lättlärd, noggrann och har en hög servicevilja.
Som koordinator hos oss arbetar du främst med bokning och rapportering i våra installationsprojekt och hantering av first line supportärenden.
Vi lägger störst vikt vid personlig lämplighet och hur väl du passar in i vårt team. Välkommen med din skriftliga ansökan där du i ett personligt brev beskriver varför du tror att du skulle passa hos oss (ge gärna exempel på erfarenheter och upplevelser du haft som beskriver ditt sinne för service, teknik och administration), varför du vill söka den här tjänsten och hur du ser på din framtida karriär. Bifoga CV och märk din ansökan med ”KT21”.
Vi intervjuar löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Visa mindre

Samordnare till hemtjänst sökes

Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet. Vi söker just nu en samordnare på heltid till vår hemtjänst. Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänst insatser. Utöver det är du ansvarig för introduktioner av ny personal, egenkon... Visa mer
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.




Vi söker just nu en samordnare på heltid till vår hemtjänst.


Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänst insatser.
Utöver det är du ansvarig för introduktioner av ny personal, egenkontroller, kvittens hantering samt diverse kontorsuppgifter.


Vi arbetar i programmet "mobil omsorg" och ser gärna att du har erfarenhet från detta.
Vi vill också att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Du bör ha en utbildning inom vård och omsorg.


Vi vill även att du har B körkort, då du måste ut på kundbesök med jämna mellanrum.


Din arbetsplats är vårt huvudkontor stationerat i centrala Haninge kommun.


Intervjuer sker löpande. Ansökan enbart via e-post. Visa mindre

Samordnare till hemtjänstverksamhet

Ansök    Jan 19    Assistansporten AB    Planeringskontorist
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet. Vi söker just nu en samordnare på 50% till vår hemtjänst. Möjlighet finns i framtiden att gå upp i arbetstid. Finns även möjlighet att kombinera yrket med arbete ute på fält för att nå upp en högre anställningsgrad. Dina ar... Visa mer
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.




Vi söker just nu en samordnare på 50% till vår hemtjänst. Möjlighet finns i framtiden att gå upp i arbetstid. Finns även möjlighet att kombinera yrket med arbete ute på fält för att nå upp en högre anställningsgrad.


Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänstinsatser.
Utöver det är du ansvarig för introduktioner av ny personal, egenkontroller, kvittenshantering samt diverse kontorsuppgifter. Du kommer även ha kontakt med biståndshandläggare på kommunen samt kunder.
Vi arbetar i programmet "mobil omsorg" och ser gärna att du har erfarenhet från detta.
Vi vill också att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter.


Utbildningskrav:


Avslutad undersköterskeutbildning med 3 års dokumenterad arbetsledarerfarenhet.


Eller socionomutbildning.




Vi vill även att du har B körkort, då du måste ut på kundbesök med jämna mellanrum.
Flytande svenska språk både i tal och skrift är ett absolut krav.
Din arbetsplats är vårt huvudkontor stationerat i centrala Haninge kommun.
Intervjuer sker löpande. Ansökan enbart via e-post. Visa mindre

Samordnare till hemtjänstverksamhet

Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet. Vi söker just nu en samordnare på 50% till vår hemtjänst. Möjlighet finns i framtiden att gå upp i arbetstid. Finns även möjlighet att kombinera yrket med arbete ute på fält för att nå upp en högre anställningsgrad. Dina ar... Visa mer
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.




Vi söker just nu en samordnare på 50% till vår hemtjänst. Möjlighet finns i framtiden att gå upp i arbetstid. Finns även möjlighet att kombinera yrket med arbete ute på fält för att nå upp en högre anställningsgrad.


Dina arbetsuppgifter kommer vara främst att schemalägga och bemanna alla hemtjänstinsatser.
Utöver det är du ansvarig för introduktioner av ny personal, egenkontroller, kvittenshantering samt diverse kontorsuppgifter. Du kommer även ha kontakt med biståndshandläggare på kommunen samt kunder.
Vi arbetar i programmet "mobil omsorg" och ser gärna att du har erfarenhet från detta.
Vi vill också att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter.


Utbildningskrav:


Avslutad undersköterskeutbildning med 3 års dokumenterad arbetsledarerfarenhet.


Eller socionomutbildning.




Vi vill även att du har B körkort, då du måste ut på kundbesök med jämna mellanrum.
Flytande svenska språk både i tal och skrift är ett absolut krav.
Din arbetsplats är vårt huvudkontor stationerat i centrala Haninge kommun.
Intervjuer sker löpande. Ansökan enbart via e-post. Visa mindre

Plansamordnare

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.  Det här söker vi hos dig Som administrativ plansamordnare kommer du ha en samordnande roll inom planavdelningen och stötta medarbetare i det dagliga... Visa mer
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. 




Det här söker vi hos dig
Som administrativ plansamordnare kommer du ha en samordnande roll inom planavdelningen och stötta medarbetare i det dagliga arbetet.

Arbetsuppgifterna kommer fokusera kring administration inom planprocessen, till exempel registrering, arkivering, utskick och ekonomihantering. Du är en viktig länk för att ärenden hanteras effektivt och rättssäkert, vilket innebär att du är med i hela kedjan från det att ett ärende inkommer till det att beslut tas. Detta förutsätter att du är noggrann och har koll på viktiga tidpunkter kopplat till ärendehanteringen.

I rollen ingår även kontakt och service med kommunens medborgare samt byggaktörer gällande frågor som berör samhällsplanering, planprojekt och detaljplaner. Som administrativ plansamordnare stöttar du förvaltningens verksamhetsutveckling vad gäller rutiner, mallar och processer.

Du kommer att vara enhetens expert på administrativa rutiner och praxis kopplat till detaljplaneprocessen och utifrån gällande lagstiftning se till att rutiner och mallar är uppdaterade. Som ett stöd i den dagliga verksamheten kommer du vara planarkitektens och planchefens bollplank inom framför allt administration och ärendehantering.

Det här kan vi erbjuda dig
Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med mycket goda kommunikationer och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdscheckar, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling. I rollen ges du möjlighet till extern handledning och kontinuerlig kompetensutveckling utifrån behov.”

Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Visa mindre

Plansamordnare

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.  Ditt uppdrag Som administrativ plansamordnare kommer du ha en samordnande roll inom planavdelningen och stötta medarbetare i det dagliga arbetet. ... Visa mer
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. 




Ditt uppdrag

Som administrativ plansamordnare kommer du ha en samordnande roll inom planavdelningen och stötta medarbetare i det dagliga arbetet.

Arbetsuppgifterna kommer fokusera kring administration inom planprocessen, till exempel registrering, arkivering, utskick och ekonomihantering. Du är en viktig länk för att ärenden hanteras effektivt och rättssäkert, vilket innebär att du är med i hela kedjan från det att ett ärende inkommer till det att beslut tas. Detta förutsätter att du är noggrann och har koll på viktiga tidpunkter kopplat till ärendehanteringen.

I rollen ingår även kontakt och service med kommunens medborgare samt byggaktörer gällande frågor som berör samhällsplanering, planprojekt och detaljplaner. Som administrativ plansamordnare stöttar du förvaltningens verksamhetsutveckling vad gäller rutiner, mallar och processer.

Du kommer att vara enhetens expert på administrativa rutiner och praxis kopplat till detaljplaneprocessen och utifrån gällande lagstiftning se till att rutiner och mallar är uppdaterade. Som ett stöd i den dagliga verksamheten kommer du vara planarkitektens och planchefens bollplank inom framför allt administration och ärendehantering.

Det här söker vi hos dig
Vi ser gärna att du har en utbildningsbakgrund inom statsvetenskap, ekonomi, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning. Du har en bakgrund inom kommun, myndighet eller likvärdig offentlig sektor. Vi tror att du har erfarenhet av arbete kopplat till samhällsplanering och detaljplaneprocessen.

Kunskap om förvaltningslagen, plan- och bygglagen, tryckfrihetsförordningen och dylika lagar är positivt. Du är en noggrann och skötsam person som är van att samarbeta med andra. En förutsättning för att klara rollen som plansamordnare är att du är strukturerad, är van att hantera många bollar samtidigt och kan uttrycka dig klart och tydligt i skrift. I rollen är det även viktigt att kunna kommunicera på ett tydligt sätt gentemot medarbetare, medborgare och byggaktörer.

Vi söker därför dig som är idérik, analytisk, ambitiös och samtidigt är en problemlösare. Vidare är det positivt med någon som kommer med egna initiativ samt ger förslag för hur verksamheten kan förbättras. Som person är du lyhörd och ditt tänk genomsyras av en serviceinriktad inställning.

Det här kan vi erbjuda dig
Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med mycket goda kommunikationer och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdscheckar, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling. I rollen ges du möjlighet till extern handledning och kontinuerlig kompetensutveckling utifrån behov.”

Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Visa mindre