Lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Haninge

Se lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Haninge. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Haninge som finns hos arbetsgivaren.

Chefskoordinator Marinstaben

Ansök    Apr 17    Försvarsmakten    Personaladministratör
Visst vill du arbeta i stimulerande miljö där vi alla jobbar åt samma håll? Vill du samtidigt vara med och bidra till en säkrare omvärld? Då kan detta vara nästa spännande utmaning för dig! Vi erbjuder en utmanande och mångsidig roll som chefskoordinator där du blir en del av Marinen och Marinstaben med tjänstgörningsort Muskö. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som chefskoordinator kommer du att ha en viktig roll i att stöjda chefen för organisationsenheten, M... Visa mer
Visst vill du arbeta i stimulerande miljö där vi alla jobbar åt samma håll? Vill du samtidigt vara med och bidra till en säkrare omvärld? Då kan detta vara nästa spännande utmaning för dig! Vi erbjuder en utmanande och mångsidig roll som chefskoordinator där du blir en del av Marinen och Marinstaben med tjänstgörningsort Muskö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som chefskoordinator kommer du att ha en viktig roll i att stöjda chefen för organisationsenheten, Marinstaben, samt fyra enhetschefer som arbetar som länken mellan marinledningen och Marinstaben. Du har det övergripande ansvaret för att samordna och stödja chefernas olika verksamheter, både internt och externt vid kontakter med t.ex. andra förband, myndigheter, organisationer och näringsliv, på såväl svenska som engelska. Chefskoordinatorn samordnar, deltar och stödjer inför olika möten och övningar. Din roll ställer höga krav på proaktivt arbete lika väl som hög flexibilitet för att snabbt hantera uppkomna arbetsuppgifter. Du ansvarar för den övergripande kontrollen och strukturen över t.ex. kalenderhantering, mailhantering, reseadministration, presentationer, underlag, protokoll och ärendeflöden.

KRAV
Kvalifikationer


• 3-årig gymnasiekompetens eller likvärdig utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara relevant
• Dokumenterad erfarenhet av tjänst som innebär administrativ samordning, minst 3 år  
• Goda kunskaper i hela Microsoft office
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• B-körkort

Meriterande


• Tidigare tjänstgöring inom Försvarsmakten
• Erfarenhet av att arbeta i SAP/PRIO
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem t.ex. VIDAR

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är driven, självgående, ansvarstagande, strukturerad och noggrann med målet att alltid leverera högkvalitativt chefsstöd. Du är serviceinriktad, har hög integritet tillsammans med ett naturligt säkerhetstänk. Du har förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor. I kontakten med andra är du lyhörd och förtroendeskapande. För att passa i befattningen bör du trivas i en miljö som kännetecknas av högt arbetstempo, med en blandning av rutinärenden och nya utmaningar. Du har ett lösningsorienterat och prestigelöst förhållningssätt och har lätt för att prioritera bland många arbetsuppgifter samt är bekväm med att ta beslut. Det är också viktigt att du är flexibel och öppen för snabba förändringar och omprioriteringar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Anställningsform: Civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten.
Sysselsättningsgrad: heltid.
Arbetsort, Haninge kommun: Muskö.
Civil befattning.
Tillträdesdatum: enl överenskommele.
Tjänstresor både inrikes och utrikes kan förekomma.

Upplysningar om befattningen
Vill du veta mer om tjänsten kontakta Lena åberg.

Information om rekryteringsprocessen
Frågor ang rekryteringsprocessen kontakta Jenny Winberg.

Fackliga företrädare
SACO-S Åsa Zackrisson
SEKO Lenny Johansson
OFR/S Björn Engren
OFR/O Fredrik Lambert
Samtliga ovan nås via Försvarsmaktens växel, 08 788 75 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2025-05-09. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik.
Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Junior HR-generalist till Marinstaben

Ansök    Jan 28    Försvarsmakten    Personaladministratör
Är du redo för ditt första steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle/Sverige? Marinstabens HR-Sektion söker en HR-generalist HR-Sektionen där befattningen återfinns består av HR-Chef och sex medarbetare, vi är en prestigelös och inkluderande arbetsgrupp som söker en nyfiken och engagerad HR-generalist som vill få möjligheten att få växa hos oss. Vi... Visa mer
Är du redo för ditt första steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle/Sverige?

Marinstabens HR-Sektion söker en HR-generalist

HR-Sektionen där befattningen återfinns består av HR-Chef och sex medarbetare, vi är en prestigelös och inkluderande arbetsgrupp som söker en nyfiken och engagerad HR-generalist som vill få möjligheten att få växa hos oss. Vi finns på Muskö i Haninge kommun.

Vi ser gärna att HR är på plats och möter cheferna i deras vardag då det är begränsade möjligheter till distansarbete.

Vi eftersträvar balans i livet! Vi ger dig möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, samt upp till sju veckor semester per år beroende på ålder. 


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Till en början kommer rollen fungera som ett administrativt stöd till HR-avdelningen. I takt med att du växer med rollen kommer du få ett utökat ansvar. Detta är en roll för dig som är i början av en utvecklingsresa inom HR.

Vi ser att du har god förmåga att etablera och underhålla relationer byggda på tillit och förtroende. Som person är du stabil och trygg. Vi söker dig som trivs i en organisation under förändring och som motiveras av att skapa hållbar struktur i en dynamisk miljö. Vi ser att du trivs med utmaningar och ser möjligheter där andra ser hinder.

KRAV
Kvalifikationer


• Högskoleexamen inom HR eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• God förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift
• Erfarenhet av Officepaketet och främst Excel, word samt Outlook

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är flexibel, noggrann, strukturerad, ansvarstagande och har en god administrativ förmåga. Du trivs med att arbeta i grupp och har en god samarbetsförmåga, men ska även kunna arbeta självständigt mot uppsatta mål och deadlines.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande:


• Erfarenhet av administration
• Goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift
• B Körkort

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt: 
Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten.  
Sysselsättningsgrad: Heltid 
Arbetsort: Muskö
Befattningen är civil 
Då vi finns på flera orter förekommer tjänsteresor.
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.

Då detta är en junior HR Generalist som vi söker som är i början av sin karriär har vi ett lönespann på 32 000 kr-37 000 kr beroende på utbildning, kompetens och erfarenhet.

Arbetsort: Muskö, Haninge kommun. Försvarsmakten har en upprättad bussförbindelse som startar vid Vattugatan med stopp vid Gullmarsplan, Sockenvägen, Västerhaninge station, Ribbyskolan, Ösmo trafikplats samt Musköbasen.

 

Upplysningar om befattningen

Välkommen kontakta HR Chef Susanne Danerlöv för frågor om befattningen.

Information om rekryteringsprocessen

Välkommen kontakta HR-generalist Jenny Winberg för frågor om rekryteringsprocessen.

Fackliga företrädare
Saco-S FM     Åsa Zachrisson
Seko              Lenny Johansson
OFR/S            Björn Engren
OFR/O            Fredrik Lambert

Samtliga nås via Försvarsmaktens växel, tel 08 788 75 00.

Ansökan
Är du den vi söker? Då är du välkommen med din ansökan senast 2025-02-03. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik.
Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Administratör till föräldravikariat på 1,5år sökes till Sterco Ventilation.

Om tjänsten   I tjänsten som administratör på Sterco Ventilation kommer du att utgå från kontoret i Jordbro. Det är även från kontoret som alla montörer kommer utgå på morgonen och under dagen kommer du dela att ha sällskap av både VD, montörer som kommer in för lunch samt eventuella gäster. Dina dagar kommer bestå av varierande arbetsuppgifter fördelat på både administration och ekonomi varav bland annat följande är en del av rollen: Lägga in jobb U... Visa mer
Om tjänsten

 

I tjänsten som administratör på Sterco Ventilation kommer du att utgå från kontoret i Jordbro. Det är även från kontoret som alla montörer kommer utgå på morgonen och under dagen kommer du dela att ha sällskap av både VD, montörer som kommer in för lunch samt eventuella gäster.


Dina dagar kommer bestå av varierande arbetsuppgifter fördelat på både administration och ekonomi varav bland annat följande är en del av rollen:


Lägga in jobb
Uppdatera personallistor
Uppdatera information på hemsidan
Fakturera
Hanterings av tidsrapportering och körjournaler
Inköp av kontorsmaterial



Utöver ovan nämnda arbetsuppgifter ingår även att vara VD behjälplig med att boka upp och planera AW och personalaktiviteter.




Kvalifikationer



Du som söker skall trivas med en administrativ roll i en varierande vardag.  


Krav för tjänsten är god datorvana och flytande svenska i både tal och skrift. Även B-körkort och tillgång till bil ses som ett krav.
Meriterande är goda kunskaper i Rekyl, Fortnox och Excel.


Som person tror vi att du trivs i både den sociala närvaron som att arbeta självständigt. Du bör även besitta en vilja att lära både i den administrativa tjänsten men också för att komma in och förstå Stercos verksamhet.




Om arbetsgivaren

Sterco som funnits sedan 2010 arbetar efter mottot ”100% kvalité” i alla jobb vi utför. Idag är vi 21st medarbetare i företaget fördelat på ett brett åldersspann och bra fördelning mellan kvinnor och män. Vi utför alla typer av ventilationsarbeten och hjälper till både med konsultation kring ny eller befintligt ventilationssystem, OVK-besiktningar, service, underhåll samt reparationer av ventilationsanläggningar. Huvudverksamheten ligger i Jordbro men vi har även en nystartad filial i Umeå. Sterco är anslutna till Plåt & Ventföretagen och har kollektivavtal.

Hur du ansöker

I denna rekryteringsprocess samarbetar Sterco Ventilation med HR-Byrån i Mälardalen AB. Alla frågor gällande tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare Pernilla Aronsson Jensen på [email protected]. rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under annonseringstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Söker Distributionsansvarig (DA)

Detta erbjuder vi dig Hos oss på SDR får du jobba tillsammans med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi går en spännande och föränderlig framtid till mötes där ingen dag är den andra lik. Vi erbjuder dig en inspirerande arbetsplats på vårt lokalkontor i södra Stockholm. Arbetsbeskrivning - Säkerställa leveranssäkerhet och distributionskvalitét och att samtliga flöden fungerar optimalt. - ... Visa mer
Detta erbjuder vi dig
Hos oss på SDR får du jobba tillsammans med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi går en spännande och föränderlig framtid till mötes där ingen dag är den andra lik. Vi erbjuder dig en inspirerande arbetsplats på vårt lokalkontor i södra Stockholm.

Arbetsbeskrivning
- Säkerställa leveranssäkerhet och distributionskvalitét och att samtliga flöden fungerar optimalt.
- Ansvara för rekrytering och avveckling av distributörer.
- Kontakt med fastighetsförvaltare och myndigheter.
Arbetstiden är måndag till fredag 08:00 – 17:00.

Kompetensprofil
Vi söker dig med erfarenhet av att ha många bollar i luften samtidigt i administrationens värld, och som med lätthet hanterar olika IT-system.

Du har goda språkkunskaper (tal och skrift) i svenska och engelska.
Goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel, ser vi som en självklarhet.

Personliga egenskaper
Dina personliga egenskaper är viktiga. Du arbetar noggrant, strukturerat och effektivt med en god och lättsam attityd. Det är också viktigt att du kan arbeta självständigt.

Vi ser gärna att du är en driven person som är lösningsfokuserad och gillar problemlösning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, jobbet kan vi lära dig!

För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som är kommunikativ, har lätt för att skapa goda relationer till andra och brinner för service. Du ligger steget före och ser till att rycka in där det behövs. Inom vår verksamhet förväntas att du ibland behöver rycka in där det behövs.

Därmed behöver du som söker vara prestigelös och förstå och älska att jobba för laget och inte jaget.

Du har ett eget driv och trivs med att jobba i en föränderlig miljö.
Samtidigt har du lätt för att hålla ordning och reda, och har ett sinne för administration. Du tycker om att ta ansvar och initiativ, och kan se helheten för att ta beslut för gemensam framgång till hela teamet och anläggningen.
Du kommer att sköta den dagliga driften på plats och rapporterar till Produktionsansvarig.


Hos oss är det dessutom viktigt att man tror på människor och respekterar varandras olikheter. Du fokuserar på det som går att påverka och försöker alltid en gång till.

Tillträde snarast, eller enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag går ut. Visa mindre

HR-generalist

HR-Generalist till Stockholms Amfibieregemente, Amf 1 HR-generalisten arbetar på regementsstaben. Befattningen ingår i HR-sektionen som just nu består av ytterligare fyra medarbetare. Huvudsakliga arbetsuppgifter Rollen som HR-generalist är en bred HR-roll där du främst är ett administrativt stöd till medarbetare i olika HR-relaterade frågor. Detta innebär att du bereder ärenden inför beslut i lokal personalförsörjningsnämnd, formulärhanterar, registervå... Visa mer
HR-Generalist till Stockholms Amfibieregemente, Amf 1

HR-generalisten arbetar på regementsstaben. Befattningen ingår i HR-sektionen som just nu består av ytterligare fyra medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter Rollen som HR-generalist är en bred HR-roll där du främst är ett administrativt stöd till medarbetare i olika HR-relaterade frågor. Detta innebär att du bereder ärenden inför beslut i lokal personalförsörjningsnämnd, formulärhanterar, registervårdar etc. Vid behov stödjer du i uppgifter kring veteran- och anhörigsamordning. I rollen ligger all typ av förekommande HR-administration.

KRAV

Kvalifikationer

· Eftergymnasial utbildning inom HR-området eller motsvarande kunskaper inhämtade genom arbetslivserfarenhet.

· Minst tre års arbetslivserfarenhet av en liknande roll där du har arbetat med personaladministration.

· B-körkort är också en förutsättning då resor inom arbetet förekommer.

Personliga egenskaper

Som person är du driven, har hög integritet och kan arbeta självständigt. Du är noggrann och har förmågan att arbeta strukturerat. Du gillar ordning och reda, har ett öga för detaljer och är serviceinriktad. I rollen som HR-generalist krävs ett gott samarbete med både chefer och fackliga organisationer. Vi söker därför dig som har en positiv grundsyn med en god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

MERITERANDE

· Erfarenhet av HR-arbete inom Försvarsmakten

· Erfarenhet av PRIO/SAP

· God förmåga att hantera Office-paketet

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt

Anställningsform: Civil, tillsvidare anställning, sex månaders provanställning.

Sysselsättningsgrad: Heltid 100%

Arbetsort: Berga

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

För upplysningar om befattningen

Mail: [email protected] alt. Stf C HR-sektionen, Fj Pontus Jansson, nås via vxl: 010-8233000

Fackliga företrädare, nås via vxl: 010-8233000

OFR/O, Michael Jarkö

SACO Fredrik Wilson

SEKO  Lenny Johansson

OFR/S – Björn Engren

Sista ansökningsdag 240527. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Stockholms Amfibieregemente (Amf 1) verkar där vatten möter land och fungerar som länken mellan sjö- och arméstridskrafter. Snabbgående stridsbåtar och svävare gör att förbandet är lättrörligt. Våra vapensystem gör att vi kan verka i fyra dimensioner: på och under vattenytan, i luften och på marken. Därmed kan vi utöva kontroll över kustområden.

Förbandet utbildar amfibiesoldater, kustjägare, sjömän och officerare inom åtskilliga huvudtjänster. Amf 1 har produktionsansvar för krigsförbandet 2.Amfibiebataljonen och 2.Marinbasbataljonen. Förbandet är baserat i Haninge (Berga). Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/sv/organisation/amfibieregementet

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Sommarjobb Dokumentationsadministratör, Jordbro

Företagsbeskrivning Vattenfall Värme är en europeisk leverantör av el, värme och kyla med verksamheter som hjälper våra kunder att styra om mot ett fossilfritt liv. Vi är drygt fyra tusen anställda som levererar fjärrvärme, fjärrkyla och ånga till industrier, fastighetsägare och privatpersoner i fyra länder med vårt huvudkontor i Solna. I Sverige levererar vi fjärrvärme, fjärrkyla och ånga till industrier, fastighetsägare och bostadskunder i femton kommune... Visa mer
Företagsbeskrivning
Vattenfall Värme är en europeisk leverantör av el, värme och kyla med verksamheter som hjälper våra kunder att styra om mot ett fossilfritt liv. Vi är drygt fyra tusen anställda som levererar fjärrvärme, fjärrkyla och ånga till industrier, fastighetsägare och privatpersoner i fyra länder med vårt huvudkontor i Solna. I Sverige levererar vi fjärrvärme, fjärrkyla och ånga till industrier, fastighetsägare och bostadskunder i femton kommuner. Värme Sverige är den fjärde största fjärrvärmeleverantören i Sverige och levererar hållbar uppvärmning till cirka 200 000 svenska hushåll samt värme, kyla och ånga till industrikunder. Att vår huvudprodukt fjärrvärme spelar en viktig roll i det nya cirkulära samhället är vi extra stolta över.

Följ oss gärna!
Linkedin: Vattenfall
Instagram: Vattenfall


Jobbeskrivning
Vill du jobba med en av mänsklighetens största utmaningar? Och ha kul medan du gör det? Då borde du söka ett sommarjobb hos oss! Var med i kampen och hjälp oss mot vårt mål att bli fossilfria inom en generation!
Sommarjobben på Vattenfall är en möjlighet för dig som student att få erfarenhet och en inblick av hur det är att arbeta på ett stort svenskt energibolag. Du kommer få träffa ett flertal människor med olika erfarenheter som kan bidra till din utveckling och nätverk. Du som antingen har sommaruppehåll från studier, övergår till en ny utbildning till hösten eller som avslutar en utbildning under vårterminen kan söka ett sommarjobb hos oss. Vi ser fram emot din ansökan!

Dina arbetsuppgifter Dokumentationsadministratör
Du kommer att tillhöra underhållsavdelningen och vårt ansvar är att med minsta möjliga produktionspåverkan säkra det löpande anläggningsunderhållet. Vår avdelning har som främsta ansvar att bedriva ett effektivt anläggningsunderhåll med säkerhet och tillgänglighet i fokus.
Du kommer att hjälpa oss med digitalisering av tekniska dokument. Arbetet innebär att skanna och registrera pappersdokument till vårt dokumenthanteringssystem. I arbetet ingår också att sortera och strukturera de tekniska dokumenten.


Kravspecifikation
Vi söker dig som idag har fyllt minst 16 år och som studerar vid gymnasiet eller på högre studier. Du behärskar svenska väl i tal samt skrift. Du är en självgående person som arbetar på ett strukturerat sätt. Du har en god samarbetsförmåga och är lyhörd mot dina kollegors behov. Det är viktigt att arbetsuppgifterna blir korrekt utförda och är därför viktigt att du är noggrann.


Ytterligare information
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande Liselott Nilsson, 073-096 37 52. Vill du veta mer om själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Ida Fågelqvist 070-048 76 82.
Fackliga representanter för sommarjobbet är Stefan Andersson, Akademikerna, Kjell Karlsson, Ledarna, Göran Kabin, Seko, Patrik Nenzen, Unionen och du når samtliga via Vattenfalls växel, 08 739 50 00.
Tjänsten är placerad i Jordbro och kommer pågå mellan 19 Juni till 11 augusti 2023.

Så här ansöker du
Förbered ett CV och ett personligt brev; i ditt CV är det viktigt att det tydligt framgår utbildning, relevanta erfarenheter och bostadsort. Inga ansökningar tas emot via mail.

Låter detta som ett sommarjobb för dig? Vi ser fram emot din ansökan senast den 29 mars 2023!

Det kan förekomma att säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll och säkerhetsintervju i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövningen görs drogtest.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Visa mindre

Administratör

Administratör till Vägjobbs Depå i Stockholm Vägjobb är ett framstående företag inom trafikhantering och uthyrning av utrustning. För att stärka vår verksamhet ytterligare söker vi en driven och erfaren administratör till vår depå i Stockholm. Rollen är central för att upprätthålla och förbättra våra dagliga operationer och kräver en person med stark organisatorisk förmåga.   I rollen som administratör: Som administratör vid Vägjobbs depå kommer du att spe... Visa mer
Administratör till Vägjobbs Depå i Stockholm
Vägjobb är ett framstående företag inom trafikhantering och uthyrning av utrustning. För att stärka vår verksamhet ytterligare söker vi en driven och erfaren administratör till vår depå i Stockholm. Rollen är central för att upprätthålla och förbättra våra dagliga operationer och kräver en person med stark organisatorisk förmåga.
 
I rollen som administratör:
Som administratör vid Vägjobbs depå kommer du att spela en viktig roll i att koordinera våra administrativa och operativa processer. Du ansvarar för att hantera allmänna administrativa uppgifter, stödja depåchefen och säkerställa att bla tidrapportering, allokeringar, lagerrapportering är korrekt uppdaterade och håller deadline.
 
Vi söker dig med följande egenskaper:
Erfarenhet från trafikhantering, anläggningsbranschen eller uthyrningssektorn.
Gedingen datorvana med erfarenhet från arbete i flera administrativa system samt god kännedom om Microsoft Office-paketet.
Förmåga att arbeta under högt tempo med förmåga att effektivt hantera tidskänsliga uppgifter.
Självständig med starkt eget ansvar och utpräglad förmåga att organisera, prioritera och utföra flera projekt samtidigt.
Utmärkta kommunikativa färdigheter på svenska och engelska, i tal och skrift.
Erfarenhet av att skapa och underhålla rapporter, samt förmågan att analysera och presentera data på ett tydligt och övertygande sätt.
Stark problemlösningsförmåga och förmågan att tänka kritiskt och strategiskt i stressiga situationer.

 
Om Vägjobb i Sverige AB:
Vägjobb i Sverige AB skapar trygga trafikmiljöer och det gör vi riktigt bra! Tack vare en bredd av kompetens i företaget tar vi oss an både enkla och komplexa uppdrag med stor framgång. Vi är det lilla familjära företaget med mycket muskler och vi har ett stort fokus på kunden och kundens behov.
Att vi ligger i framkant och att vi är en marknadsledande aktör i branschen är för oss en självklarhet. Vi finns idag i Örebro-, Stockholm- och Göteborgsområdet och just nu bygger vi en helt ny depå i Stockholm som invigs sommaren 2024. Vägjobb i Sverige AB tillhör koncernen Svevik Industri AB som idag omsätter 1 miljard och tar nästa kliv under 2024 genom att börsnoteras.
 
Anställningsform: Tillsvidare
Lön: Enligt överenskommelse.
Placeringsort: Stockholm
Omfattning: 100%, viss övertid kan förekomma vid behov
Tillträde: Enligt överenskommelse
 
Då urval sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas tidigare än slutdatum.
Slutdatum för ansökan är 2024-06-01.
Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Studentmedarbetare till HR-Chefsstöd

Ansök    Nov 30    Haninge kommun    Personaladministratör
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.    Välkommen att utvecklas med oss Nu söker vi dig som vill vara med och bidra i vårt arbete inom HR, samtidigt som du får en chans att lära och ut... Visa mer
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. 


 




Välkommen att utvecklas med oss
Nu söker vi dig som vill vara med och bidra i vårt arbete inom HR, samtidigt som du får en chans att lära och utvecklas inom området.

Arbetsuppgifter:

- Hantera inkommande ärenden kopplat till vår förmånsportal (Benify)
- Hantera inkommande administrativa ärenden kopplat till vårt rekryteringssystem, som tex behörigheter
- Övriga HR-relaterade administrativa uppgifter utifrån behov, t ex enkätundersökningar
- Framtagning av informationsmaterial till chefer inom olika HR-relaterade områden.

Kvalifikationer:

- God datakunskap och vana av att hantera olika system – du ska efter introduktion självständigt kunna hantera olika system t ex förmånsportal, Varbi och Outlook.
- Erfarenhet av att självständigt ta dig an en arbetsuppgift, söka information och leverera väl underbyggda svar.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- Studerande inom HR-området 

Omfattning:

1-2 h per dag måndag till fredag. Efter introduktion samt bedömd självständighet i arbetet kan arbetet bedrivas på distans och i viss mån efter kontorstid.

Vid behov kan arbetstiden sträcka sig till upp till 15 h i veckan. Detta sker i samtal med dig utifrån dina möjligheter att arbeta kopplat till din studiesituation. 

Kompetenser:

Vi söker dig som kan arbeta självständigt efter en kortare introduktion. Du behöver kunna bedöma olika frågeställningar, leta efter svar samt ge ett svar främst till chefer inom organisationen kopplat till några av våra system.

Om oss

För att trivas hos oss så vill vi att du delar vår övertygelse om att vi inom kommunen har världens viktigaste jobb. Vi lyckas i vårt uppdrag genom att vara kunniga, förtroendeingivande och verksamhetsfokuserade. Vi samarbetar och drar nytta av all den kompetens som finns inom enheten och kommunen. 

Vi erbjuder dig

Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och chefer. Vi sitter i ljusa, trevliga kontorslokaler endast 20 minuter från T-centralen och med närhet till köpcentrum, restauranger och naturområde med bad, skid- och löpspår. 

Välkommen med din ansökan! 

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande.


Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering. Visa mindre

ICA Maxi Haninge söker Administrativ Assistent

ICA MAXI HANINGE är en av Stockholms största livsmedelsbutiker med ca 270 anställda. Vi återinvesterar i butiken och vår personal för att både kunna möta kundernas förväntningar och för att vara en av de bästa arbetsgivarna i Stockholm. Vi erbjuder ett av marknadens största sortiment av dagligvaror samt kunnig och engagerad personal.  Vi söker nu en Administrativ Assistent med fokus på schema- och personaladministration med start omgående, till en behovsa... Visa mer
ICA MAXI HANINGE är en av Stockholms största livsmedelsbutiker med ca 270 anställda. Vi återinvesterar i butiken och vår personal för att både kunna möta kundernas förväntningar och för att vara en av de bästa arbetsgivarna i Stockholm. Vi erbjuder ett av marknadens största sortiment av dagligvaror samt kunnig och engagerad personal. 

Vi söker nu en Administrativ Assistent med fokus på schema- och personaladministration med start omgående, till en behovsanställning i vår som sommar.  

Vi söker en person som på heltid kan hjälpa till och stötta Schema och HR med administrativa arbetsuppgifter i Tiltid, iPool och våra övriga administrationssystem i vår och sommar. Förekommande arbetsuppgifter är bland annat tidsrättning, fakturakontroll, arkivering, referenstagning, göra beställningar, personaladministration samt hjälpa till att göra skyltar, kläder och passerbrickor etc.  

För att du ska vara aktuell för denna tillfälliga anställning ser vi gärna att du är tillgänglig för omgående start samt att du är tillgänglig att arbeta hela sommaren för att täcka upp vid semestrar på kontoret.   

Vi söker dig som har ett strukturerat sinne, är noggrann och har en vilja att ta sig an nya utmaningar. Det är?meriterande för tjänsten om du har tidigare erfarenhet av annat administrativt yrke. Du har goda kunskaper i Office-paketet och har lätt för att lära dig nya IT-verktyg. Som person är du noggrann, strukturerad, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Din serviceförmåga är hög?och disciplinerad. Som person är du organiserad och kan hantera och prioritera mellan flera olika?arbetsuppgifter.   

Du kommer att arbeta vardagar kontorstider 07.30-16.30. 
 

Som Administrativ Assistent hos ICA Maxi Haninge innebär ditt arbete huvudsakligen: 


• Administrativt arbete med fokus på schema och HR.  
• Stötta schema och HR i deras dagliga arbete.  
• Genomföra schemakontroller enligt instruktioner från schemaadministratörerna.   
• Ta fram utskrifter av scheman inför nya schemaperioder.  
• Du rapporterar till schemaadministratören.  

 

Vi söker dig som: 


• Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och/eller service.  
• Är noggrann som person och har god förmåga att kommunicera och strukturera. 
• Är lösningsorienterad samt har en positiv och öppen inställning.  
• Har förmåga att organisera och prioritera ditt arbete.  
• Är effektiv och resultatorienterad.  
• Är lösningsorienterad och gillar att arbeta med ständiga förbättringar som effektiviserar ditt arbete.  
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom dagligvaruhandeln.  

 

Omfattning: 

Tjänsten är en behovsanställning förlagd på vardagar. För att du ska vara aktuell för denna tjänst ser vi att du är tillgänglig för omgående start hos oss samt att du är tillgänglig att arbeta hela sommaren. 

 

Anställningen:

Vikariatanställning, start så snart som möjligt t.o.m.  2022-08-31

Arbetstid: Heltid 40 timmar/vecka

Lön: Enligt överenskommelse

 

Ansökan:

Sista ansökningsdag: 2022-04-30

Då vi gör ett löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas tidigare, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest förekommer därför som en del i vår rekryteringsprocess.

 

Lycka till! Visa mindre

Administratör till Marinstaben Muskö

Befattningen erbjuder Är du en erfaren administratör och vill arbeta i en fantasktisk skärgårdsmiljö,är intressad av administration och vill ha en viktigt roll hos oss? Som administratör hos oss kommer du att stödja HR sektionens verksamhet och tillsammans med dina kollegorskapa en väl fungerande sektion. Marinstaben är under uppbyggnad och befinner sig i stark tillväxt. Är du effektiv, lösningsfokuserad och brinner för administration kan det vara dig vi... Visa mer
Befattningen erbjuder
Är du en erfaren administratör och vill arbeta i en fantasktisk skärgårdsmiljö,är intressad av administration och vill ha en viktigt roll hos oss? Som administratör hos oss kommer du att stödja HR sektionens verksamhet och tillsammans med dina kollegorskapa en väl fungerande sektion. Marinstaben är under uppbyggnad och befinner sig i stark tillväxt.

Är du effektiv, lösningsfokuserad och brinner för administration kan det vara dig vi söker.

Om enheten
HR sektionen består idag av en HR chef och två HR generalister. HR sektionen arbetar brett med alla förekommande personalrelaterade frågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att stödja HR sektionen.

Arbetet har stor bredd och tyngdpunkten kommer att ligga på administration. Allt från att hålla ordning och reda, ta fram listor/rapporter, skriva beslut, protokoll och skapa samt upprätthålla effektiva administrativa rutiner och mycket mer.
Du tycker det är kul att agera i en servicefunktion och trivs med ett stundtals högt tempo.

I dina arbetsuppgifter ingår även tre timmars fysisk träning varje vecka.

KRAV

Kvalifikationer


• Aktuell och relevant erfarenhet av administration i minst 10 år
• Dokumenterat god administrativ förmåga
• Dokumenterad erfarenhet av MS Office

 Meriterande


• Tidigare erfarenhet från Försvarsmaktens stödsystem VIDAR/PRIO
• Tidigare erfarenhet av HR administration
• B Körkort

Personliga egenskaper

Som person är du flexibel, initiativtagande och lösningsorienter och trivs med att arbeta i en organisation under förändring. Du arbetar självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga både inom vår sektion och inom övriga Marinstaben.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).


Övrigt

Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetsort: Muskö
Tillträdesdatum: 2022-09-01 eller enligt överenskommelse. Anställningen inleds med en provanställning.

För upplysningar om befattningen kontakta: HR Chef Ulrika hallning, 073-851 24 06

För information om rekryteringsprocessen kontakta: HR Generalist Mari Nyberg, 073-365 69 85

Fackliga företrädare: Nås via Försvarsmaktens växel 08-788 75 00
SACO-S FM Maria Blasek
SEKO Lise-Lotte Larsson
OFR/S Björn Engren

 
Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast 2022-04-10. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik.
Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Administratör sökes till omsorgsföretag.

Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning inom SoL och LSS. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet. En IT-administratör sökes till vår hemtjänst verksamhet. Arbetsuppgifter: Administrera personalens arbetspass i Phoniro care. Lägga upp nyanställda i alla system Administrera våra telefoner, installera appar vid ... Visa mer
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning inom SoL och LSS. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.
En IT-administratör sökes till vår hemtjänst verksamhet.
Arbetsuppgifter:
Administrera personalens arbetspass i Phoniro care.
Lägga upp nyanställda i alla system
Administrera våra telefoner, installera appar vid behov, se till att allt är uppdaterat och fungerar.
Löneadministration - göra i ordning underlag inför lönehantering.
Administrera våra 11 bilar. Boka service, reparation vid behov, se till att bilpolicy följts.
Andra diverse kontorsuppgifter.



Vi arbetar i programmen Epsilon, Lifecare och Phoniro. Det är en stor merit om du har en god datorvana och om du har erfarenhet av något av dessa verksamhetssystem. Kunskap i Office paketet är ett krav.
Vi vill också att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter.
Krav: B körkort, då du måste ut på kundbesök med jämna mellanrum, tjänstebilar finns.
Flytande svenska språk både i tal och skrift är ett absolut krav. Dokumentationsvana och mycket god dator vana.
Vi ser gärna manliga sökande då vi strävar efter en jämlik arbetsplats.
Intervjuer sker löpande. Ansökan enbart via e-post. Tjänsten tillsätts omgående. Visa mindre

Bemanningsassistent till Närakut Handen

Närakut Handen är en av sex närakuter som drivs av SLSO. Närakuten är placerad på Handens sjukhus. Vårt uppdrag är att erbjuda barn och vuxna akutsjukvård som inte kan anstå, men som inte har behov av akutsjukhusets resurser. Vi har ett brett spektrum av patienter och behandlar frakturer, akuta allergier, större sårskador, DVT, akuta infektioner i alla åldrar. Våra öppettider är kl 8.00-22.00. Mottagningen har drop-in där patienterna först träffar en sj... Visa mer
Närakut Handen är en av sex närakuter som drivs av SLSO.

Närakuten är placerad på Handens sjukhus. Vårt uppdrag är att erbjuda barn och vuxna akutsjukvård som inte kan anstå, men som inte har behov av akutsjukhusets resurser. Vi har ett brett spektrum av patienter och behandlar frakturer, akuta allergier, större sårskador, DVT, akuta infektioner i alla åldrar. Våra öppettider är kl 8.00-22.00. Mottagningen har drop-in där patienterna först träffar en sjuksköterska för bedömning. Varje arbetspass bemannas av en ledningsläkare samt en ledningssjuksköterska som i samråd leder och fördelar arbetet på mottagningen.

Nu behöver vi någon som tillsammans med chef och medarbetare vill arbeta med bemanning och olika administrativa uppgifter som hör till. Det innebär en möjlighet att vara med och påverka utvecklingen tillsammans med engagerade kollegor som alla strävar efter att ge god vård av bästa kvalitet.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av hantering i vårt personal- och lönesystem Heroma. Uppgifter som förekommer är bland annat schemaläggning och rapportering av ordinarie medarbetare och timanställda. Det ingår också att ha ansvar för administration i samband med inhyrda resurser samt att ha kontakt med inhyrningsföretag.

En stor del av arbetet innefattar koordinering med enhetschef och du kommer att ha ett nära samarbete med övriga yrkeskategorier inom vår verksamhet.
Du har i stor omfattning direktkontakt med våra medarbetare per telefon, SMS och mail t e x då det gäller akut bemanning för att täcka upp med vikarier vid medarbetares frånvaro.

Du är också den som hjälper till att ordna med beställning av e-tjänstekort, behörigheter i journalsystem och passagesystem för nyanställda medarbetare.

Du rapporterar till enhetschefen.

Kvalifikationer
Du som söker ska du ha god datorvana, god administrativ förmåga och vana att arbeta i systemet Heroma med schemaplanering och rapportering.

Du ska också ha vissa kunskaper/kännedom om arbetsrättsliga lagar som Arbetstidslagen och Semesterlagen. Du har erfarenhet från att ha arbetat med bemanning inom vården.

Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som värdesätter ett professionellt bemötande och hög grad av service. Du arbetar strukturerat, är kommunikativ samt kostnadsmedveten. Du trivs när det händer saker runt omkring dig och får vara spindeln i nätet.

Anställningsform
Tillsvidare dagtid

Övrig information
Vi tillämpar löpande intervjuer i denna rekryteringsprocess och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstidens slut.

Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde:

- tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje.

- ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning.

- krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt.



Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/.

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddad identitet. Om du har skyddad identitet ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb-1/jobba/ Visa mindre

IT administratör sökes till omsorgsföretag.

Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning inom SoL och LSS. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet. En IT-administratör sökes till vår hemtjänst verksamhet. Arbetsuppgifter: Administrera personalens arbetspass i Phoniro care. Lägga upp nyanställda i alla system Administrera våra telefoner, installera appar ... Visa mer
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning inom SoL och LSS. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.
En IT-administratör sökes till vår hemtjänst verksamhet.
Arbetsuppgifter:
Administrera personalens arbetspass i Phoniro care.
Lägga upp nyanställda i alla system
Administrera våra telefoner, installera appar vid behov, se till att allt är uppdaterat och fungerar.
Löneadministration - göra i ordning underlag inför lönehantering.
Administrera våra 11 bilar. Boka service, reparation vid behov, se till att bilpolicy följts.
Andra diverse kontorsuppgifter.



Vi arbetar i programmen Epsilon, Lifecare och Phoniro. Det är en stor merit om du har en god datorvana och om du har erfarenhet av något av dessa verksamhetssystem. Kunskap i Office paketet är ett krav.
Vi vill också att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter.
Krav: B körkort, då du måste ut på kundbesök med jämna mellanrum, tjänstebilar finns.
Flytande svenska språk både i tal och skrift är ett absolut krav. Dokumentationsvana och mycket god dator vana.
Vi ser gärna manliga sökande då vi strävar efter en jämlik arbetsplats.
Intervjuer sker löpande. Ansökan enbart via e-post. Visa mindre

Handläggare Personalekonomi till Stockholms Amfibieregemente, Amf 1

Stockholms Amfibieregemente söker en handläggare Personalekonomi. Handläggaren kommer att ingå i ekonomisektionen som är en del av plansektionen på regementsstaben, men kommer också att arbeta nära HR-chefen. Ekonomisektionen består av en ekonomichef, två förbandsekonomer och en handläggare personalekonomi. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som handläggare personalekonomi kommer du stötta enheten administrativt inom personalekonomi. Du kommer att ansvara för ... Visa mer
Stockholms Amfibieregemente söker en handläggare Personalekonomi. Handläggaren kommer att ingå i ekonomisektionen som är en del av plansektionen på regementsstaben, men kommer också att arbeta nära HR-chefen. Ekonomisektionen består av en ekonomichef, två förbandsekonomer och en handläggare personalekonomi.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som handläggare personalekonomi kommer du stötta enheten administrativt inom personalekonomi. Du kommer att ansvara för ekonomisektionens arbete med HR-rapporter i FM verksamhetsledningssystem SAP/PRIO, men även andra uppgifter inom ekonomiområdet kommer att förekomma. Vid behov lämnas beslutsunderlag för regementschefen avseende prognos- och budgetarbete inom personalekonomi.

Kvalifikationer
Godkänd gymnasieexamen
Utbildning inom personaladministration eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
Erfarenhet av arbete i FM verksamhetsledningssystem SAP/PRIO
Mycket van användare av Officepaketet
God förmåga att utrycka sig i tal och skrift. 

Meriterande
Erfarenhet från personaladministrativt arbete inom Försvarsmakten.
Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten
B-körkort.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är ansvarsfull, strukturerad, prestigelös och har en god förmåga att organisera och prioritera det egna arbetet. Du bör också ha en god samarbetsförmåga, vara noggrann och vara serviceinriktad då arbetet till stor del består i att stötta arbetsgruppen och förbandet för att vi ska nå våra gemensamma mål. Att trivas med varierade arbetsuppgifter och ett stundtals högt tempo är en förutsättning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

Övrigt
Anställningsform: Civil Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetsort: Berga
Tillträdesdatum: Tillträde enligt överenskommelse.
Lön: individuell lönesättning tillämpas.

För upplysningar om befattningen
mail: [email protected] alt. 

Chef Plansektionen, Staffan Andersson, nås via växeln: 010-8233000

Fackliga företrädare, nås via vxl: 010-8233000

OFR/O, Simon Abrahamsson
SACO – Fredrik Wilson 
SEKO – Anders Rydberg 
OFR/S – Björn Engren

Sista ansökningsdag 2021-10-05
Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Amfibieregementet verkar där vatten möter land och fungerar som länken mellan sjö- och arméstridskrafter. Snabbgående stridsbåtar och svävare gör att förbandet är lättrörligt. Våra vapensystem gör att vi kan verka i fyra dimensioner: på och under vattenytan, i luften och på marken. Därmed kan vi utöva kontroll över kustområden.

Förbandet utbildar amfibiesoldater, kustjägare, sjömän och officerare inom åtskilliga huvudtjänster. Våra krigsförband omfattar Andra amfibiebataljonen, 17:e bevakningsbåtkompaniet och 132:a säkerhetskompani sjö. Förbandet är baserat i Haninge (Berga) och i Göteborg.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

account assistant till randstad inhouse services i jordbro

Arbetsbeskrivning I rollen som Account assistant har du en viktig funktion som administrativt ansvarig i vårt Account team hos vår kund i Jordbro. Teamet består av Randstadmedarbetare som jobbar i ett nära strategiskt samarbete med kunden. Du jobbar tillsammans med Account specialist och blir väl insatt i vår affär som helhet och våra arbetsprocesser i synnerhet och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra k... Visa mer
Arbetsbeskrivning
I rollen som Account assistant har du en viktig funktion som administrativt ansvarig i vårt Account team hos vår kund i Jordbro. Teamet består av Randstadmedarbetare som jobbar i ett nära strategiskt samarbete med kunden.
Du jobbar tillsammans med Account specialist och blir väl insatt i vår affär som helhet och våra arbetsprocesser i synnerhet och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders verksamheter och dagliga liv.



Ansvarsområden
• Olika typer av administration kopplad till våra kandidater och medarbetare
(exempel på detta kan vara orderläggning, tidrapportering m.m).
• Registrering och kontinuerlig uppdatering av affärsviktig information om kunder, kandidater och medarbetare i vårt affärssystem. 
• Annonsering, screening och urval.
• Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och PuL.



Arbetstider
Arbetet sker på kontorstider. Tjänsten är en timanställning och schema läggs efter behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är student inom HR eller liknande område.

För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har: 
• Någon typ av erfarenhet av arbete med administration, gärna i kombination med service.  Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av just HR-administration sedan tidigare.
• Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. 
• Samarbetsvilja, du är någon som sätter laget före jaget och som förhåller dig prestigelöst 
  till olika typer av arbetsuppgifter och ansvarsområden. 
• Vi ser också att du har flexibiliteten att snabbt kunna ”växla upp” då verksamheten ibland kräver detta. 
• Tjänsten förutsätter att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift då vi möter kunder på båda språken. 

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-02-28.  Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

HR-administratör/Junior HR-generalist

Marinstaben etablerades på vackra Muskö den 1 januari 2019. Vi är ett förband under tillväxt och söker nu en driven och positiv kollega, som vill vara med att utveckla och bygga upp HR på Marinstaben. Arbetsuppgifter Tjänsten är kombinerad, du kommer arbeta både som administratör och HR-generalist. Som administratör/HR-generalist kommer du arbeta brett med olika typer av personalfrågor, allt från personaladministration till rekrytering och rehabilitering.... Visa mer
Marinstaben etablerades på vackra Muskö den 1 januari 2019. Vi är ett förband under tillväxt och söker nu en driven och positiv kollega, som vill vara med att utveckla och bygga upp HR på Marinstaben.

Arbetsuppgifter
Tjänsten är kombinerad, du kommer arbeta både som administratör och HR-generalist. Som administratör/HR-generalist kommer du arbeta brett med olika typer av personalfrågor, allt från personaladministration till rekrytering och rehabilitering. Du kommer vara en resurs för både HR-avdelningen samt för Marinstabens chefer.

Som HR-administratör på Stabsavdelning har du en viktig roll i att stödja HR-chef och Marinstabens chefer i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta nära de övriga medarbetarna på HR-avdelningen. I det dagliga arbetet ingår att bidra i både små och stora frågor samt säkerställa att allt flyter på så smidigt som möjligt.

Arbetet som HR-administratör innebär bl.a. skrivande av olika typer av beslut, framtagande av underlag i systemen. Vara med i lokal personalförsörjningsnämnd och administrationen kring det.

Som HR-generalist arbetar du brett inom hela HR-området och verkar som ett konsultativt stöd till chefer och medarbetare för en av Marinstabens avdelningar. Du kommer bl.a. stödja i frågor rörande: rekrytering, avtalsfrågor, rehabilitering och vara bollplank till cheferna i olika personalfrågor. Eftersom Marinstaben fortfarande är under uppbyggnad så kommer arbetet även innefatta framtagande av processer och rutiner.

Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning, gärna inom HR/Beteendevetenskap eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig.
Goda kunskaper inom Officepaketet inkl. Excel.

Meriterande
Erfarenhet från Försvarsmakten
Erfarenhet SAP/Prio
Erfarenhet av administrativt arbete

Personliga egenskaper
Som person tycker du om att arbeta i en miljö som är under uppbyggnad och förändring. Du är serviceorienterad och är orädd för att snabbt ta tag i ett behov eller problem.  Du har en god förmåga att arbeta självständigt, men kan snabbt växla för att arbeta tillsammans med dina kollegor. För att trivas i tjänsten måste du tycka om administration, att ta ansvar, vara initiativrik och vara ett stöd till cheferna. Du måste ha god samarbetsförmåga.

Övrigt
Befattningen är civil. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en 6-månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-generalist Mari Nyber 08-514 396 28

Välkommen med din ansökan senast den 2020-01-30,  som ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev där det framkommer på ett tydligt sätt varför du är lämplig för denna tjänsten.

Fackliga representanter
SACO-S Camilla Robertsson, OFR/S Björn Engren, OFR/O Arne Nilsson, SEKO Hans Monthan


--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik.
Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Administratör sökes till hemtjänstverksamhet

Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning inom SoL och LSS. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet. Vi söker just nu en administratör på cirka 50% till vår hemtjänst verksamhet. Möjlighet finns i framtiden att gå upp i arbetstid. Dina arbetsuppgifter kommer vara att administrera personalens arbetstider, hjälp... Visa mer
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning inom SoL och LSS. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.


Vi söker just nu en administratör på cirka 50% till vår hemtjänst verksamhet. Möjlighet finns i framtiden att gå upp i arbetstid.
Dina arbetsuppgifter kommer vara att administrera personalens arbetstider, hjälpa till med tidrapportering till kommun och inför lönehantering. Kontakter med kunder och personal samt andra diverse kontorssysslor.
Vi arbetar i programmen mobil omsorg, phoniro, combine och treserva. Det är en stor merit om du har en god datorvana och om du har erfarenhet av något av dessa verksamhetssystem. Kunskap i Office paketet är ett krav.
Vi vill också att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter.


Utbildningskrav:
Avslutad undersköterskeutbildning med dokumenterad arbetsledarerfarenhet. Eller högskoleutbildning som är relevant för yrket, socionom, HR specialist, beteendevetare eller liknande.
Krav: B körkort, då du måste ut på kundbesök med jämna mellanrum, tjänstebilar finns.
Flytande svenska språk både i tal och skrift är ett absolut krav. Dokumentationsvana.
Vi ser gärna manliga sökande då vi strävar efter en jämlik arbetsplats.
Intervjuer sker löpande. Ansökan enbart via e-post. Visa mindre